El projecte de socialització va començar a la nostra escola el curs 2008-2009 amb la finalitat d’oferir a tot l’alumnat les mateixes oportunitats educatives. L’AMPA va engegar aquest projecte ja que hi havia alguns alumnes que no podien portar els llibres i materials que necessitaven per seguir el procés educatiu amb normalitat i també per ajudar a reduir la gran despesa que les famílies afronten cada any en l’educació dels seus fills.
OBJECTIUS
- Reduir significativament la despesa familiar en concepte de llibres i material didàctic.
- Fomentar la responsabilitat i la cura del material.
- Afavorir la cohesió social i la igualtat d’oportunitats en el desenvolupament integral dels alumnes com s’especifica en els objectius del Pla d’Entorn Educatiu al qual pertanyem.
- Fomentar els valors de solidaritat, capacitat de compartir i respecte als companys, sigui quin sigui el seu origen, sexe, etc.
- Promoure la cultura del reciclatge i la reutilització dels recursos.
- Educar per un consum racional i sostenible i per a l’estalvi ecològic i econòmic.
- Millorar els recursos didàctics disponibles tant en quantitat com en qualitat.
INICI DEL PROJECTE I ETAPES D’APLICACIÓ
Aquest projecte es durà a la pràctica a partir del curs 2008-2009, i amb un compromís mínim de tres anys.
- Curs 2008-2009
- Adquisició dels llibres de text dels cursos tercer i quart.
- Adquisició dels diccionaris d’anglès per l’aula d’aquesta assignatura.
- Curs 2009-2010
- Adquisició dels llibres de text del cicle superior: cinquè i sisè.
- Curs 2010-2011
- Adquisició del material complementari dels cicles mitjà i superior.
- Consolidar la socialització de tots els llibres de text.
- Curs 2011-2012
- Adquisició del material complementari per a primària.
- Curs 2012-2013
- Extensiu socialitzar al cicle infantil
PROCEDIMENTS PREVIS
- S’informa al professorat del centre de la convocatòria sobre la reutilització dels llibres de text i material didàctic i s’accepta per part de tot el claustre.
- S'’informa i s’aprova al Consell Escolar el projecte en qüestió. (29/06/2008)
- S'’informa a les famílies sobre el nou projecte i s’aprova per unanimitat en assemblea general de l´AMPA. (17/06/2008)
- El centre es compromet a participar en el programa durant un mínim de tres anys.
- Es nomena la comissió que gestionarà el projecte.
- Les famílies i els alumnes es comprometen a conservar en bon estat el material que se’ls faciliti fins al moment de retornar-lo al centre a final de curs o bé a restituir-lo en cas que es malmeti.
- A final de cada curs, els tutors recullen els llibres i materials complementaris, i els revisen recordant als alumnes que hagin de restituir-los quan i com han de fer-ho. Abans de començar el nou curs es cataloga i protegeix els llibres i/o se n’adquireixen de nous si cal.
- Es comença la socialització el curs 2008-2009 als cursos de 3r i 4t.
GESTIÓ DEL PROGRAMA
Qui el gestiona?
La Comissió de seguiment i gestió de llibres de text, formada per:
PRESIDENT
|
: Toni Ortiz
|
PROFESSORAT
SECRETÀRIA |
: Sara Mora
: Isabel Camps |
AMPA
|
: Laura Fornells
|
FAMÍLIES
|
: Agnès Carbonell
|
Els professors es comprometen a fer la recollida i revisió dels llibres.
COM ES GESTIONA
Després de l’adquisició dels llibres de text i material complementari es donaran d’alta a l´inventari del centre i es col·locaran a les aules corresponents, restant a disposició dels alumnes els quals els podran utilitzar a l’aula o tenir-los en servei de préstec.
MATERIALS QUE S’INCLOURAN EN EL PROJECTE
Els llibres de text de tercer a sisè.
Els diccionaris d’anglès per l’aula d’aquesta assignatura.
Els materials didàctics complementaris pels cicles mitjà i superior.
Si és del vostre interès, us podeu descarregar el document informatiu de la socialització, el tríptic explicatiu de la socialització i el document d'adhesió al programa de socialització.
REQUISITS PER PARTICIPAR EN LA SOCIALITZACIÓ
- S'ha d’estar al corrent de pagament en les quotes de soci del AMPA, i evidentment en totes les que l’AMPA gestiona (material, piscina, acollides etc. )
- Pagar puntualment les quotes de socialització cada any i fer-ho en els terminis indicats.
Per què s’ha de ser soci de l’AMPA?
És l’AMPA qui gestiona i finança el projecte.
COM ES PAGA
Cada any la comissió de seguiment i gestió de llibres de text es reunirà per decidir la quota en funció del cost dels llibres i material didàctic que sigui necessari, i després s’aprovarà pel Consell Escolar del centre.
Una vegada establerta la quota es passarà a cada família una circular amb la quota a pagar.
Per facilitar la despesa, es girarà una part de la quota al mes de juny i l’altra al mes de juliol.
QUÈ PAGUEM EN AQUESTA QUOTA
- ¼ part dels llibres de text reutilitzables
- 100% de les fitxes
- Quota d’adhesió de 20 € una vegada per família i escolarització de tots els seus fills.
- Quota de manteniment de 10 € per alumne/a i any. (aquesta quota es podria reduir en els propers anys en funció de l’evolució del projecte)
QUÈ PASSA SI UN ALUMNE/A REPETEIX CURS
Únicament es pagaria la quota de manteniment establerta de 10 €, excepte si els llibres canvien, han estat malmesos, o és el primer any que s’adhereix al programa.
CURA DELS LLIBRES
- Tothom té el deure de tenir cura dels llibres i del material didàctic reutilitzable i de propietat del centre.
- No es pot escriure ni subratllar als llibres.
- No es pot personalitzar ni enganxar adhesius.
- Amb el lot de llibres es proporciona el material adequat per folrar els llibres i per escriure el nom de l’alumne/a.
Si és del vostre interès, us podeu descarregar el document informatiu de la socialització, el tríptic explicatiu de la socialització i el document d'adhesió al programa de socialització.